مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب «سور سوریه»

مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب «سور سوریه»

مراسم رونمایی و جشن امضای کتاب «سور سوریه»، یکشنبه ۱۷ اسفندماه با حضور علی‌محمد مؤدب، مدیر مؤسسه شهرستان ادب و محمدقائم‌ خانی، نویسنده کتاب «سور سوریه» و جمعی از اهالی کتاب و ادبیات در فروشگاه چاپ و نشر بین‌الملل واقع در میدان فلسطین تهران برگزار ‌شد.

کتاب «سور سوریه» با ۱۹۲ صفحه و شمارگان ۱۰۰۰ نسخه، سفرنامه‌ای به کشور رنج‌کشیده سوریه و روستاهای آن است که حقایقی مهم و خواندنی را از فضای فکری، فرهنگی، سیاسی و اجتماعی سوریه ارائه می‌دهد.

محمد قائم‌خانی، نویسنده کتاب «سور سوریه» در این مراسم در رابطه با چگونگی شکل‌گیری این اثر گفت: نخستین جرقه‎ های شکل‌گیری این اثر زمانی زده شد که آقای مهدی کفاش در سال 1396 موضوع سوریه را مطرح کردند تا آن زمان هیچ‌وقت درگیر مسائل منطقه نبودم فقط گاهی از اخبار و اتفاقات را دنبال می‌کردم. اما آقای کفاش قبل از این اثری را در رابطه با سوریه نگاشته بودند که خیلی طرفدار داشت. بالاخره بعد از برقراری امنیت کامل در منطقه با هماهنگی معاونت فرهنگی نیرو در قالب یک گروه سه نفره عازم سفر به سوریه شدیم و این سفر به مدت یک‌ ماه به طول انجامید.

وی اظهار کرد: کار نگارش کتاب 6 ماه به طول انجامید و پس از اتمام کتاب با توجه به شهادت حاج‌قاسم سلیمانی و شبه رستاخیزی که به وجود آمد، احساس کردم حق مطلب را درباره ایشان و نیروهایی که در سوریه به شهادت رسیدند در کتاب ادا نکرده‌ام. البته شاید بدین دلیل بود که در مصاحبه‌ها کمتر به ایرانی‌ها و جانفشانی‌های آنها در این کشور اشاره می‌شد و بیشتر تمایل داشتند درباره سوریه به بحث و گفتگو بپردازند. البته این موضوع در حالی که نقش ایران در رسانه‌های سوریه در حال تحریف شدن است بعید به نظر نمی‌رسد، بنابراین در اختتامیه کتاب سعی کردم به نقش حاج قاسم سلیمانی و نیروهای مبارز در سوریه بپردازم.

مدیر
ارسال دیدگاه