رونمایی کتاب که ماهی برآید در سبزوار

رونمایی کتاب که ماهی برآید در سبزوار

آیین رونمایی کتاب که ماهی برآید به همت نهاد کتابخانه‌های خراسان رضوی روز سه‌شنبه ۳۰ آبان در سبزوار برگزار شد.

که ماهی برآید” که داستان زندگی شیخ ملاهادی سبزواری است در زادگاهش و در جمع دوست‌دارانش با حضور نویسنده کتاب معرفی و رونمایی شد.

در این رونمایی که با حضور مدیران، دانشجویان و دانش‌آموزان و همچنین عموم مردم سبزوار برگزار شد در مقام والای عارف و عالم حکیم سبزه‌واری ایراد سخنرانی شد و از مجموعه کارهایی که تاکنون  در شهر سبزوار در راستای ترویج کتاب و کتابخوانی به عمل آمده قردانی شد.

رونمایی کتاب که ماهی برآید در سبزوار

در ادامه حجه‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر سبزیان مدیر کل نهادکتابخانه‌های کشور از نگارش این کتاب ابراز خرسندی کرد و افزود: بعد از قدم اول که نگارش و انتشار این کتاب است وظیفه شما به عنوان مردم سبزوار برای شناساندن علمای شهرتان معرفی و ترویج این کتاب در بسترهای مختلف به ویژه فضای مجازی قدم بعدی است.

همچنین امام جمعه سبزوار حجه‌الاسلام غلامرضا مقیسه با بیان اینکه فلسفه راهی دشوار و پرمخاطره است بیان داشت که فلسفه زمانی در خدمت قرآن و روایت درمی‌آید می‌شود برداشت‌های زیبایی که علامه طباطبایی داشت و نکات ظریفی که مرحوم حکیم سبزواری به آن رسیده بود.

رونمایی کتاب که ماهی برآید در سبزوار

حامد اشتری مدیر داستان انتشارات بین‌الملل و دبیر پروژه دیدار با ابرار که این کتاب یکی از خروجی‌های آن است عنوان کرد: بنا بر توصیه‌ رهبر حکیم انقلاب یکی از اهداف ما در این پروژه این است که سیره علما را از دل پژوهش و تحقیق که عموما مردم نمی‌خوانند بیرون بکشیم و آن در قالب رمان و داستان وارد زندگی مردم کنیم.

همچنین ایشان ویژگی‌های منحصر به فرد این عالم بزرگ را برشمرد و در ادامه با طرح سوالی از مخاطبان جوان درباره ایده طرح جلد کتاب، حاج سبزواری را شخصیتی متواضع و شهرت گریز در عین کوه علم و حکمت بودن معرفی کرد.

نویسنده کتاب سعیده شبرنگ نیز پس از تقدیر و تشکر از برگزاری این برنامه به ارائه توضیحاتی پیرامون نحوه جمع‌آوری اطلاعات برای نگارش کتاب «که ماهی برآید» پرداخت و افزود: این کتاب شامل 40 فصل است که هر فصل مزین به یک بیت از اشعار حکیم ملاهادی سبزواری است.

مدیر
ارسال دیدگاه