سه دیدار با ابرار

سه دیدار با ابرار

دوره‌ی «دیدار با ابرار» با هدف توانمندسازی نویسندگان و نوقلمان برای روایت زندگی علمای شیعه برای سومین بار در روزهای ۸ تا ۱۰ آذر به همت انتشارات بین‌الملل با همکاری اداره کل سازمان تبلیغات قم با حضور ۳۰ نفر از نویسندگان برگزار شد.

این دوره که مراحل اول و دوم آن در سال 1401 برگزار شده بود، این بار علاوه بر حضور نویسندگان حاضر در دوره‌های قبل، میزبان نویسندگان و نوقلمان جدید بود که طی مصاحبه و تایید اولیه وارد این دوره شدند.

 

سه دیدار با ابرار

 

علما نهادی برخاسته از متن اسلام و ادامه‌دهنده رسالت رسولان الهی در امر هدایت خلق به‌ سوی خدا هستند. تلاش دقیق و ژرف علمی عالمانِ دین در طی اعصار گذشته، غنای فرهنگی تشیّع را بارور ساخته است. علما میراث گران بهائی از روش‌ها، تجربه‌ها و‌ اندوخته‌های زندگی ساز هستند. برای بهره بردن از این تراث و افزون بر آن، باید از نیروی ابتکار و خلاقیت استفاده کرد.

دوره دیدار با ابرار با توجه به منویات رهبری و تاکیدات حجه‌الاسلام محمد قمی؛ ریاست سازمان تبلیغات اسلامی به دنبال معرفی سیره و سبک زندگی علما در قالب‌ روایت، داستان و رمان با رعایت جذابیت‌های لازم برای نسل امروز است.

 

سه دیدار با ابرار

 

هدف از برگزاری این دوره که در آن جمعی از نویسندگان حضور داشتند اولاً افزایش دانش و مهارت نویسندگان و صاحبان ایده در حوزه «روایت سیره علما» به منظور نگارش آثاری مستند، فنی و با جذابیت لازم برای مخاطب عام بود. و در مرحله بعد، ایجاد شبکه‌ای از نویسندگان مؤمن و انقلابی دنبال شده است که منجر به تزریق اندیشه دینی و انقلابی در بازار نشر و به تبع آن، معرفی الگوهای مناسب برای جوانان و نوجوانان می‌شود.

 

سه دیدار با ابرار

 

اساتیدی که در این دوره به تدریس پرداختند: دکتر سعید طاووسی؛ مرتضی قاضی؛ دکتر موسی حقانی؛ حامد اشتری، دکتر محمدحسن رجبی دوانی؛ حجت‌الاسلام سید محمدمهدی رفیع‌پور.
این اساتید در موضوعاتی همچون «تاریخ حوزه‌های علمیه شیعه از آغاز تا امروز»، « از ساماندهی تا بازآفرینی؛ مروری بر گونه‌های روایت شفاهی»، « بررسی مبارزات علما با فرقه بهاییت»، « بررسی ابعاد سیاسی علما در دوره صفویه و قاجار»، « حوزه اصفهان در دوران صفویه» و « روایت زندگی علما، راه رفته، مسیر پیش رو» به بیان نکات و دیدگاه‌های خود پرداختند.

 

سه دیدار با ابرار

 

در پایان دکتر اسماعیل سلطانی مدیرعامل انتشارات بین‌الملل با توجه به فضای کتاب و نشر نکاتی را در باب بایدها و نبایدها، مدیریت زمان در حوزه نگارش کتاب و ضرورت این پروژه و دغدغه‌ای که شخص ایشان از سال‌ها قبل در حوزه سیره علما داشتن را بیان کردند.

 

 

 

 

 

 

soltani
ارسال دیدگاه